29 april 2012

Valborgsplaner..

Vad har ni för planer för Valborg?

Vi funderar på att åka till Sala, deras brasa vid dammarna skall tydligen vara väldigt fin och populär. 
I så fall tar vi in på hotell, dricker goda viner och myser hela kvällen.

Förra året på Valborg var vi till en början hemma, fick sedan för oss att vi skulle till brasan i Möklinta (vi hade intagit alkohol så bilen var inget alternativ).  Det är ungefär en mil dit och hem. Vägen dit var helt okej, vi gick och pratade, hade med oss ”färd-dryck” och hade allmänt skoj. När vi kom dit, var brasan typ utbrunnen, människorna som var där gick in i en kyrka/kapell (var någon slags mässa där inne). Vi kunde inte gå in eftersom vi hade Molly med oss och inte ville koppla henne utanför. Vi stannade i kanske tjugo minuter, sedan var det bara att börja promenera hemåt igen. Det hade hunnit bli jävligt kallt och blåsigt och jag nästan grinade (okej, jag grinade på riktigt) på hemvägen för det var så kallt och jag tyckte så synd om mig själv och att jag hade propsat på att vi skulle gå dit överhuvudtaget..
Ni kanske förstår att det blir hotell denna Valborg..?
Så här såg brasan ut när vi kom dit:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)