22 maj 2012

Tandsmycke

Har knappt sovit någonting alls i natt, inte Mr. Engström heller. Det var varmt, kvavt och vårt dubbeltäcke låg i en klump inne i påslakanet så vi "slogs" om täckesklumpen, ingen av oss orkade rätta till det. Och eftersom jag inte sovit något så var jag pigg som fan i morse. Vädret såg inte så lovande ut, jag hade planerat att ha min kavaj som jacka men det var för kallt, fick bli en vit vindjacka och en Pashminasjal i stället. Men nu har solen kikat fram och jag har suttit och solat på en bänk i stan och väntat på att biblioteket skall öppna.
Har tagit tag i två telefonsamtal som jag tänkt att jag skall ringa länge nu. Ett var till min tandläkare, jag frågade om de sätter dit tandsmycken och vad det kostar. Eftersom de inte gör det så ofta så skulle tandhygienisten fråga och återkomma med svar. Jag har funderat rätt länge på om jag skall sätta dit ett och nu tror jag att jag har bestämt mig. Det får nog bli ett guldhjärta med en diamant i.
Dagens "jobbnaglar" blev HM:s eget nagellack i färgen Lemon tree. Några röda hjärtan pillade jag dit också. Mina nageldekorationer börjar ta slut så det måste jag verkligen inhandla.

Vi lovade ju Denise en katt i födelsedagspresent, nu verkar det som om hon har hittat en. I Örebro.
Hon skall tinga den i dag så jag hoppas verkligen inte att någon annan hunnit före. Hennes mamma skall skjutsa dit henne för att hämta den. Bra, för vi är inte så jävla pigga på att åka så lång bara för att hämta en misse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)