17 juni 2012

Tapeter och Jumpsuit

Min morgon var inge vidare. Mr. Engström gick upp och tränade tidigt och strax efter klockan tio väckte han mig, alldeles för tidigt att gå upp. Särskilt en söndag, mina söndagar brukar bestå av att jag kliver upp prick halv fyra på eftermiddagen, har lodis-kläder på mig och är allmänt grinig och ful i håret. I dag blev en annorlunda söndag. Vi åkte först till Mr. Engströms jobb i Horndal för att hämta lite papper, vidare till Sala för matshopping och uthämtning av paket. Jag hade fixat håret och spacklat mig (i fall om vi skulle träffa på någon arbetskamrat till Mr. Engström på hans jobb, vore ju lite pinsamt att visa upp en lodar-fru). Tyvärr träffade vi ingen och mitt spackel var förgäves.
När vi var och handlade på Willys såg jag att Annelie, min före detta kollega jobbade. Jag fick en impuls att gå in och säga hej, vilket jag också gjorde. Och jag måste erkänna att jag handlade ett klädesplagg där. Jag som lovat mig själv att inte handla där på grund av deras vidriga personalpolicy föll för den billiga frestelsen. En Jumpsuit för ynka 300:- fick följa med hem. Ingenting jag talat högt om (bara lägger ut på Internet, hmm..)
Jag är i alla fall supernöjd över denna "Teletubbie-dräkt" som Mr. Engström kallar den. Visst, jag håller med honom, snygg är den inte. Men skön. Och bakifrån ser det ut som man har skitit på sig men det bjuder jag på, för det är ändå bara älskling och Denise som kommer se min blöjröv.
I bakgrunden kan ni se vår nya tapet. Vår supersnygga tapet. Det blir hur bra som helst och halva köket är nu färdigtapetserat, det är hur kul som helst att mäta, skära till och klistra upp. Vi är så glada och malliga att vi gör det själva och att det blir så jävla bra.
 I morgon väntar en förmiddagdag i Västerås, Mr. Engström har ett morgonmöte angående ett nytt chefsjobb   och efter det blir det ytterligare lite shopping till hemmet.

1 kommentar:

  1. Tapeten var snygg men det andra ja jag
    vet inte BS

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)