16 oktober 2012

Beckers Binder


Jag har tvättat, putsat, gnott och rengjort vår spiskåpa eftersom den skall få ny vit färg och bli fräsch igen. Färgen är inhandlad och jag skulle sätta igång med målningen i förrgår. Hur tror ni att det gick? Jag målade glatt en vägg som är bredvid spiskåpan (som också är av murstock). Då slog det mig att jag borde väl ändå använda någon slags grundfärg.. Jag läste på färgburken och det stod klart och tydligt att om man målar på kalk och mur skall man först använda Beckers Binder så att färgen sitter ordentligt.
När vi inhandlade färgen pratade vi med personalen på Sala färg & hobbyhörna och förklarade att det var en murstock det gällde. Enligt kärringen vi pratade med så var det bara att skrapa bort den gamla färgen och tvätta med målartvätt. Inte ETT ord om Bindern. Det är tyvärr inte första gången vi blir lite förundrade över denna affär, dom verkar ha som mål att man först skall göra klart och sedan märka att resultatet inte alls blev som det skulle för att man har missat något och då komma tillbaka och köpa det som är missat (och då skall man göra om hela arbetet också). Nej, vi får nog ta och hitta oss en annan färgaffär med personal som är mån om kunderna och resultatet.
Mr. Engström åkte och köpte den där jävla Bindern i går, dyrt som fan var det så vi får hoppas att det blir bra. Jag har slaskat på ett lager i dag och i morgon skall jag måla med den vanliga färgen.

4 kommentarer:

  1. har ni fått något datum för rättegången?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, vi har inte hört någonting än.

      Radera
  2. Hoppas att det blir bra efter allt dit slit

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)