8 januari 2013

Böcker och rättegång

Jag har beställt två böcker i dag;
Torka aldrig tårar utan handskar 2: Sjukdomen av Jonas Gardell
och
Blå koral av Louise Boije af Gennäs.
Boken Blå koral har jag klämt och känt på många gånger när jag varit på Akademibokhandeln men att betala över trehundra kronor för en bok, knappast! Jag klickade hem den från Adlibris för 176:- istället. Hur fan kan det skilja så mycket när båda böckerna är inbundna?
Jag tog ett långt bubbelbad för en stund sedan och eftersom jag inte fick med mig Mr. Engström i plurret så fick sällskapet bli en bok, jag valde en av böckerna jag vann av Sandra Gustafsson, Maskrosungen. Det var först när jag började läsa som jag insåg att det är en biografi, har bara läst några kapitel men jag kan redan säga att den är grymt bra.

I morgon blir en tidig och jävligt jobbig dag, vi skall vara i Stockholm klockan nio, äntligen är det dags för rättegången mot Cecilia Ossa. Jag hoppas för allt i världen att det blir ett hårt straff för den människan.

4 kommentarer:

  1. Nej men fy vilken hemsk dag för er.
    Hoppas hon får ett rejält kännbart straff. Fast inget straff kan göra det hemska ogjort, men att hon ändå får må skit själv-länge,länge.

    Tänker på Er idag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. hur såg människan ut? Såg hon ut att ångra sig?Hur många dagar är rättegången?

    tänker på er alla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)