19 januari 2013

Hur sminkar ni er?

Här är min morgonritual när det gäller mitt ansikte (absolut inte varje dag eftersom jag oftast går hemma och "slafsar" om dagarna).
Siffrorna nedan representerar bilderna i ordning uppifrån till vänster.

1. Börjar med att tvätta ansiktet med L300 cleansing milk från Apoteket.
2. Ansiktsvattnet blackhead eliminating från Neutrogena.
3. Ögonserumet Végétal 3 från Yves Rocher.
4. Vitamin E moisture cream från The body shop.
5. Airbrusch concealer från Clinique i nyansen Neutral fair.
6. Dream satin liquid foundation från Maybelline i nyansen Ivory.
7. Transparent löspuder från Max Factor.
8. Lösögonfransar från Ardell, nr: 105
9. Eller halva lösögonfransar från Ardell, (beror på vad jag är på för humör).
10. Några lager av mascaran Big bold från IsaDora.
11. Sedan ytterligare några lager av masacaran Wigwham heavy lashes från IsaDora (använder alltid 2 olika mascaror för bästa reultat).
12. Den tredje mascaran, Volum express turbo boost från Maybelline använder jag på mina ögonbryn. När den torkat in ordentligt bortar jag ut den med en torr mascaraborste.
13. Sedan applicerar jag den transparenta Clear conditioning mascaran från IsaDora för att brynen skall hållas på plats hela dagen och inte spreta.
14. Brownzing powder  på kindbenen från Wetnwild.
15. En applicering av läppstiftet Northern light från IsaDora.
16. Sist, ett antal appliceringar av Kicks egna läppstift, Sandcastle.

Och vips så är jag snyggare på bara några minuter, tack gode gud för smink.

3 kommentarer:

  1. Skulle aldrig utsätta mig för sånt arbete med ansiktet. tack och lov att jag inte ser så bra utan glasögon. Men fint blir det

    SvaraRadera
  2. Gud vad underbart med så bra produkter :)
    Jag har letat efter en bra foundation, men ingen jäkel passar bra..Vissa är för oljiga, vissa är för torra så dom spricker och jag vet inte vad jag ska testa för märke.

    Sitter lösfransarna bra, eller får man vara nervös att dom ramlar ner på kinden hipp som happ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fransarna sitter perfekt om man kostar på sig ett lite bättre lim. Limmet som hör till dessa fransar fungerar utmärkt men limmet Duo är det bästa. Jag har aldrig tappat en frans.

      Jag håller med, det är skitsvårt med foundation, jag är nöjd med den jag har nu men den är ändå inte den ultimata..

      Radera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)