12 februari 2013

Jobberbjudande

Jaha, är ni nyfikna hur det går för mig i receptionen på Elite stadshotell?
Jag har 2 ord att dela med mig av: Fy fan.
Började ju där i går och det var en väldigt lugn dag, endast åtta utcheck (enormt många incheck men inte under dagen, de skulle komma på kvällen så det missade jag). Jag kunde givetvis inte ta hand om några incheck eftersom jag inte kan programmet Opera, inte heller kunde jag svara i telefon eftersom jag inte vet hur man bokar in gästerna. Jag stod i princip och glodde i sju timmar och sjukt ont i fötterna fick jag av dom förbannade jävla klackskorna jag valde att ha på mig, enbart för att vara snygg.. Inget pappersjobb fanns heller, tjejen som jobbade i repan var hur trevlig som helst och vi snackade en hel del, riktigt skoj faktiskt. Efter lunch tänkte jag: Det här går inte, jag kan inte bara stå här och glo när jag hellre kan vara på housekeep och faktiskt jobba och få tiden att gå. Jag snackade med driftchefen om hur jag kände och hon tyckte att jag gjorde rätt i att strunta i repan och fortsätta på housekeep dagen efter. Så där har jag varit i dag!
Michele (husfrun) ville prata med mig i dag, hon frågade hur länge jag skulle praktisera och jag sade 4 veckor men att Arbetsförmedlingen gärna förlänger praktiken om alla parter är nöjda. Michele ville inte förlänga praktiken eftersom jag då skulle jobba gratis, i stället erbjöd hon mig jobb! Hur nice är det då? Blev jag glad? JA. Jag är väldigt stolt över mig själv eftersom den andra praktikanten varit där i fyra veckor och bara får stå i tvätteriet + att jag fick reda på i dag att de haft en praktikant på housekeep i sju månader som slutade för några veckor sedan eftersom hon inte fick jobb, så får jag ett jobberbjudande efter bara två veckor. Tråkigt för dom men väldigt bra för mig.

En del av personalrummet, helt nyrenoverat + nya möbler. Har ingen aning om hur det såg ut innan eftersom jag kom in mitt i byggkaoset.


9 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack tack tack!
      Men jag "slappnar" inte av förrän vi har skrivit pappper + fått anställningsbevis. Först då kommer jag känna den riktiga glädjen.

      Radera
  2. Min älskling är duktig! Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var roliga nyheter.
      Massor av grattiskramar/ Faster Lena

      Radera
  3. Vad glada vi blev. Lycka till med arbetet. Hoppas att du får varierande arbetsupgifter

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag heter Lisbeth och jobbar som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen. Vi prenumererar på blogginlägg som handlar om Arbetsförmedlingen.

    Jättebra gjort att du själv tog initiativ till att få något att göra på din praktikplats, det var säkert det som gjorde att de ville anställa dig. Kanonbra jobbat och grattis till arbete! :)

    Lycka till med jobbet!

    Med vänlig hälsning
    Lisbeth, arbetsförmedlare

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)