22 februari 2013

Lugn fredagskväll

Känns skapligt konstigt att behöva gå och lägga sig tidigt en fredagskväll. På helgerna brukar ju jag vara uppe väldigt länge.. Men men, jobb i morgon och det skall bli kul att se hur det "går till" på en lördag. Mycket mer att städa efter alla fyllskallar, det har jag i alla fall koll på. Men det måste gå precis lika fort som på vardagarna.. Har inte riktigt koll på om jag skall ha en egen våning eller om jag och Tanja skall vara på samma. Jag hoppas på en egen eftersom det går snabbare för mig om jag får vara i fred, annars blir det lätt att jag dubbelkollar allt hundra gånger eftersom jag vet att någon annan är i närheten. Nu lät ju det där väldigt negativt, som om jag fuskstädar när jag är ensam. Det är inte så jag menar, självklart skall det dubbelkollas men man måste ju ändå hinna med alla sina rum. + att det är drygt att dela städvagn med någon på samma våning, det blir så mycket mer spring då.

På tal om städning, det har jag tillbringat dagen med här hemma och det behövdes kan jag berätta. Nu är det undanröjt och nedervåningen blev dammsugen, sedan gick dammsugaren sönder så övervåningen får vänta tills vi fixat ett nytt munstycke..
Nä, nu är det dags för några avsnitt av Skilda världar (som damp ner i brevlådan för några dagar sen) sedan blir det sängläge.
Hoppas ni har en trevligare fredagskväll än vad jag har.

1 kommentar:

  1. Vi tog några rackare med Fia och kortspel Fia förlust kortspel vinst.
    Ha det bra på jobbet.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)