26 april 2013

Mirveta och jag

Har jobbat 8 timmar tillsammans med Mirveta i dag. Oj vad roligt vi har haft, hon är helt underbar att jobba med, helt klart min favorit. Dom två sista timmarna var sjukt stressiga och receptionen ringde ett antal gånger om saker som vi skulle fixa; servera tillbehör till gäster och ställa in extrasängar i rum. Vi trodde absolut inte att vi skulle hinna med våra 41 rum när receptionen ringde ytterligare en gång och ville ha 3 rum klara med detsamma eftersom gästerna stod i receptionen och väntade! Med hjälp av Azhar fixade vi det på tjugo minuter och gästerna blev tacksamma (dom var inte ens förbokade så dom fick allt vänta).
När det var som allra stressigast så var jag och Mirveta i samma rum och städade, då sade hon plötsligt: Snart får jag en propp i hjärnan, kan du ringa 112 då? Jag bröt ut i gapskratt och jag lovar, resten av eftermiddagen tänkte jag på hennes kommentar och skrattade flera gånger högt för mig själv. Jag hade flera stannisar och hoppades att dom inte skulle komma eftersom jag stod och skrattade i deras badrum medan jag städade.

1 kommentar:

  1. Underbart med arbetskamrater som man trivs så bra med :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)