10 april 2013

Visit hos pappa

Kom hem från Västerås ganska sent i dag, efter jobbet åkte vi till sjukhuset och hälsade på pappa, usch och fy att se sin förälder ligga på sjukhus, blir så illa till mods. Operationen hade gått bra och om han har tur får han komma hem redan i morgon eller övermorgon. Det är någonting med sjukhuslukten som får mig att må illa, lukten får mig att tänka på död och jag blir en aning kallsvettig.

Jobbdagen har gått bra men det har varit jävligt stressigt, i morse var vi 4 stycken som inte hade några utcheck på morgonen och paniken växte. Eftersom vi hade både studiebesök och möte under förmiddagen så visste vi ju att det skulle gå bort ett antal timmar. Vi fick mindre rum på städlistan men vår husfru insåg att vi inte skulle hinna ändå så en tjej som skulle slutat tidigt stannade och tog hand om dessa rum åt oss, annars hade vi inte hunnit.
Två dagar ledigt nu och sen är det jobb hela helgen, det är någon jävla fotbollscup (eller är det bandy? Inte fan vet jag..) så hotellet är typ överbokat och en massa extrasängar, stökiga rum och ungdomar överallt. Känns som om det kommer bli en jävligt rörig helg.

4 kommentarer:

  1. Håller med dig,sjukhuslukt är hemsk.
    Bra att op gått bra.

    Hoppas det är ordentliga ungdomar och inte såna spydiga otrevliga som man tyvärr stöter på ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äh dom kommer säkert vara otrevliga men har jag tur så sticker dom iväg tidigt på morgonen för att spela matcher så det iallafall blir lugnt i korridorerna..

      Radera
  2. Hejsan
    Ville bara tala om att pappa kommer hem i dag den 11. Vila upp dig til helgens jobb det låter som det kommer att bli en stökig helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra att han får komma hem i dag, skönt.
      Jag skall vila upp mig ordentligt, jag lovar.

      Radera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)