20 juni 2013

Karaffer och lyx för själen

Min mamma har i många många år samlat på karaffer. Den senaste tiden har hon kommit på att hon inte vill ha kvar dom eftersom hon tröttnat på att ständigt damma och hålla dom fräscha. Hon har därför börjar ge bort dom och jag har fått frågan flera gånger om jag vill ha några, har alltid sagt nej eftersom jag hatar "onödigt pynt" i hemmet som ändå slängs ner i någon låda/skåp efter några månader när man tröttnat. Men sist vi var och hälsade på så fastnade jag faktiskt för några ändå efter lite push, Mr. Engström skall ha Whisky i en, bara man ser just den karaffen så tänker man på whisky. Själv valde jag tre andra, en att ha vin i när det skall serveras, de andra två som prydnad. Får se hur länge dom får stå framme..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)