4 juli 2013

Mina frågor till plastikkirurgen

Har suttit och skrivit ner lite frågor till konsultationen i morgon.
Kikar ni in i morgon igen så får ni svaren också, skoj va?
Snart skall Mr. Engström hjälpa mig att lägga över bilder på pattar jag tycker är fina/strävar efter i mobilen så jag kan visa Örjan vad jag är ute efter.

Herregud, skulle Mr. Engström kolla min Internethistorik dom senaste veckorna så skulle han nog tro att jag blivit lesbisk p.g.a av alla bröstbilder..

* Vad innebär kapselbildning?
* Hur vanligt är det på Er klinik?
* Vad händer om jag drabbas när jag har tagit kapselförsäkringen? (3000:-)
* Vad har jag för garantier om jag blir missnöjd?
* Korrigerar ni det kostnadsfritt? (inte brukligt att dom gör det..)
* Framför- eller bakomplacering, vad är bäst i mitt fall? (bakom helt klart men vill ändå prata med honom om det)
* Släta eller texturerade implantat?
* Hur mellanrummet i klyftan kommer att bli (kan inte riktigt förklara hur jag menar men det beror på mina egna mått + vad jag väljer att stoppa in i kroppen..)
* Upplevs implantaten mindre vid bakomplacering? (det gör dom men vill gärna höra vad kirurgen har att säga om det..)
* Vad har ni för resurser om något går fel under narkosen?
* Hur vanligt är det med rippling?
* Van innebär muskelpåverkan?
* Hur vanligt är det med muskelpåverkan?
* Hur mycket cc jag skall lägga in? (skall såklart testa olika storlekar för nu har jag ingen aning alls)
* Hur mycket egen bröstvävnad har jag?
* Hur kommer bröstvårtorna och vårtgården påverkas utseendemässigt?
* Vad innebär livstidsgarantin på implantaten?
* När tror du jag kommer kunna börja jobba igen -jag har ett väldigt tungt jobb med mycket armrörelser över huvudet..
* Vad bör jag tänka på veckan/dagarna innan operationen?
* Vad behöver jag inhandla till efter operationen? (sårtejp, förband m.m.)
* Totala priset? (när vi kommit överens + inbetalning, kvitto m.m.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)