5 juli 2013

Svaren från konsultationen

* Vad innebär kapselbildning?
- Fickan som implantatet ligger i ärrar mer än normalt och drar ihop sig så att implantatet pressas ihop och antar en konstig form på bröstet.

* Hur vanligt är det på Er klinik?
- Glömde jag faktiskt att fråga! Men jag fick mailbomba honom med alla möjliga frågor när jag vill

* Vad händer om jag drabbas när jag har tagit kapselförsäkringen? (3000:-)
- 2 gratis omoperationer inom 5 år

* Vad har jag för garantier om jag blir missnöjd?
- Fick inget riktigt svar på det så det måste jag ta upp med honom igen (komplicerad fråga det här eftersom det jag är missnöjd med behöver ju inte kirurgen vara missnöjd med...)

* Korrigerar ni det kostnadsfritt? (inte brukligt att dom gör det..)
- Nja, det lät lite kinkigt så även det måste jag ta upp igen

* Framför- eller bakomplacering, vad är bäst i mitt fall? (bakom helt klart men vill ändå prata med honom om det)
- Bakom

* Släta eller texturerade implantat?
- Texturerade

* Hur mellanrummet i klyftan kommer att bli (kan inte riktigt förklara hur jag menar men det beror på mina egna mått + vad jag väljer att stoppa in i kroppen..)
- Kan inte förklara men han visade, kommer bli jävligt snyggt

* Upplevs implantaten mindre vid bakomplacering? (det gör dom men vill gärna höra vad kirurgen har att säga om det..)
- Det brukar försvinna lite grann men han trodde inte att det skulle göra det på mig eftersom jag typ inte har någon egen vävnad

* Vad har ni för resurser om något går fel under narkosen?
- Alla resurser som finns!

* Hur vanligt är det med rippling?
- Det frågade jag inte eftersom han sade att jag garanterat kommer att få det under brösten eftersom jag inte har något underhudsfett.

* Vad innebär muskelpåverkan?
- Att implantatets kanter blir synliga när man spänner sig

* Hur vanligt är det med muskelpåverkan?
- 3-4%

* Hur mycket cc jag skall lägga in? (skall såklart testa olika storlekar för nu har jag ingen aning alls)
- Velar mellan två storlekar men det lutar åt 350cc

* Hur mycket egen bröstvävnad har jag?
- Typ ingen alls

* Hur kommer bröstvårtorna och vårtgården påverkas utseendemässigt?
- Kan bli lite större

* Vad innebär livstidsgarantin på implantaten?
- Dom håller hur länge som helst och jag behöver inte byta ut dom om jag inte vill.

* När tror du jag kommer kunna börja jobba igen -jag har ett väldigt tungt jobb med mycket armrörelser över huvudet..
- Kunde han inte säga precis men troligtvis bör jag vänta ett bra tag

* Vad bör jag tänka på veckan/dagarna innan operationen?
- Inga smärtstillande och anti-inflammatoriska mediciner får tas, inga hälsokostpreparat

* Vad behöver jag inhandla till efter operationen? (sårtejp, förband m.m.)
- Sårtejp, utskrivna mediciner, så småningom en mjukare sport-bh

* Totala priset? (när vi kommit överens + inbetalning, kvitto m.m.)
- 37 tusen eller 45 tusen beroende på märke/fasthet på implantaten

2 kommentarer:

  1. Spännande. Är du inte nervös?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej inte än eftersom det är så pass lång tid kvar. Men jag önskar att det var tidigare, haha..

      Radera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)