30 september 2013

Socker är det bästa jag vet

Var till tandläkaren i morse, undersökning. Trodde inte att jag skulle ha några hål eftersom jag inte känt av några ilningar men det visade sig att jag hade ett hål, jag tröstade mig med att direkt efteråt gå och köpa en godispåse, haha..

På torsdag skall jag tillbaka och få tanden lagad. Jag hade lite innestående rabatt så istället för 760kr behövde jag bara betala 160kr, riktigt så billigt blir det inte på torsdag för då måste jag pytsa ut med 1020kr, inte roligt alls. Men det är viktigt för mig, kommer aldrig någonsin att strunta i tandläkarbesök. Jag går regelbundet på undersökningar och bokar tid direkt om jag känner av något obehag, allt för att slippa dom vidriga rotfyllningarna som jag har fått lov att göra ett antal gånger när jag inte skötte mina tandläkarbesök.

Det är inte lika hemskt att gå till tandläkaren nu eftersom min tandläkare och tandhygienist är så underbara! Folktandvården ger jag inte mycket för, jag går privat hos Carlveds tandläkarpraktik i Sala.

1 kommentar:

  1. Hej inte är det billigt att gå till tandplågaren men skönt när det är över

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)