9 september 2013

Tuttuppdatering

Sedan två dagar tillbaka tar jag mig upp själv från sängen på morgonen! Jag ställer klockan ungefär en timme innan jag skall gå upp för att ta morfin eftersom jag fortfarande har ganska ont på morgnarna. Utan morfinet skulle nog Mr. Engström fortfarande få lov att hjälpa mig upp. Gick och lade mig halv ett i natt och vaknade runt tre, ont som fan hade jag så det fick bli medicinering då istället för på morgonen. Nu behöver jag knappt ens ta Alvedon på dagarna längre.

Nu kan jag hänga tvätt, plocka i och ur diskmaskinen, laga mat, bädda sängen, tvätta håret och ta på mig läkbh:n själv, något stelt så klart. Har fortfarande problem med att sträcka mig upp efter saker och ting + lyfta tunga grejer men det fixar min kära man åt mig.
Oj, vad jag har blivit uppassad under denna period, egentligen borde jag ju fejka lite så jag får lite mer assistans, haha..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)