14 november 2013

Jag listar mina arbeten

2002: Wirsbo stålrör (nu heter det Ruukki)
Virsbo

Sommarjobb som mest handlade om att stå ut till jag fick gå hem för dagen igen. Jobbade tillsammans med en klasskompis, Jessica. Första dagen gick jag dit ensam eftersom Jessica var på väg hem från Wacken samma dag, fy fan vad nervöst det var (första jobbet liksom). Vad vi gjorde? Sopade tågräls i två veckor, skapligt givande.. Men det var kul när cashen kom in på kontot, inte för jag kommer ihåg var dom slantarna tog vägen..

2003: Gunnebo industrier
Ramnäs
Sommarjobbade tillsammans med Ida, var riktigt kul faktisk. Vi paketerade, sorterade och monterade lyftkrokar + skvallrade, snackade skit och planerade helgernas partyn.

2003-2004: Indiska
Västerås
Här började jag som praktikant via gymnasiet -ledde till några vikariat och extrajobb som butiksförsäljare och jag trivdes så jävla bra, både men jobbet och kollegorna.

2005-2009: Hemtex
Fagersta
Började som praktikant via Af, blev fast anställd och jobbade som butiksbiträde i några år, fick sedan lov att sluta på grund av arbetsbrist. Riktigt roligt jobb men längtade faktiskt bort på slutet.

2011: MySafety AB
Uppsala
Fick jobbet via Af och provjobbade i en vecka, hade ont i magen varje morgon jag skulle dit. Både företaget och jag insåg att någon framtid som telefonförsäljare skulle det inte bli för min del. Tack gode gud för det.

2011-2012: Nightmare Outlet
Sala
Började som praktikant via Af, blev fast anställd men var tvungen att sluta på grund av arbetsbrist. Trivdes väldigt bra tillsammans med min kollega men jobbet + tiderna var inte så bra, jobbade verkligen hela tiden. Jävlar vad kläder jag inhandlade, alltid något positivt.

2012: Guldfynd
Sala
Fick jobbet som butiksförsäljare via Af, trivdes faktiskt inte alls. Här kan vi snacka om ont i magen och lite smått panik inför varje pass. Tiderna var väldigt dåliga, jobbade fyra timmar mitt på dagen (dom dagar jag väl jobbade) och någon upplärning fick jag knappt, kände mig knappast bekväm med att jobba ensam om ta emot beställningar av dyra smycken när jag inte ens hade lärt mig deras beställningssystem. Kunderna måste tyckt att jag var helt mogo när jag försökte hjälpa dom, haha.. Detta var en av anledningarna till att jag hade ont i magen inför varje pass, att jag visste att jag inte kunde göra mitt bästa med försäljningen eftersom jag inte fått lära mig systemet.
Det här var mitt första jobb där jag faktiskt sade upp mig själv, det funkade inte med arbetstiderna eftersom jag tjänade mer pengar på att gå hemma och stämpla än att arbeta där.

2013 - pågående: Elite Hotels
Västerås

Började som praktikant via Af i en månad -ledde senare till extrajobb som våningsvärdinna (lokalvård ibland). Trivs så jävla bra trots ganska mycket helgjobb. I början var det tänkt att jag enbart skulle göra min praktik i receptionen men under mitt möte med driftchefen hör jag mig själv säga att jag ville testa att jobba inom housekeep också. Jag började en vecka på housekeep för att sedan testa en vecka i receptionen, jag stannade en halv dag sedan gick jag tillbaka till housekeep eftersom jag är alldeles för feg och ynklig för att stå och snacka engelska med massa gäster i repan.
För att vara extrajobb jobbar jag väldigt mycket, faktiskt inte varit med om att ett extrajobb varit så här intensivt.

Det här var som sagt mina anställningar, sedan har jag enbart praktiserat på en del ställen: Ica, Lindex, Din sko, Virsboskolans fritidsgård och SHE (Sala Heby Energi).

Vad jobbar ni med?

2 kommentarer:

  1. Hej rörverket heter inte Uponor det heter RUUKKI nu.
    Uponor är plasten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha, jag blandade ihop dom.
      Då måste jag ändra det, tack tack.

      Radera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)