17 februari 2014

Sala Stadshotell


Okej.. Här kommer min upplevelse av Sala stadshotell.
Jag har bott på hotellet två gånger, första gången för 4-5 år sedan, det var helt okej men nu några år senare och flera (?) ägarbyten så var det inte bra. Hotellet var inte fullbokat när vi bodde där denna gång, trots det så fick vi ett väldigt litet rum med två enkelsängar och ett sängbord mellan sängarna (jag flyttade sängbordet och sköt ihop sängarna, vi gillar inte att sova isär). Inredningen var allmänt sunkig, tidigt 70-tal skulle jag gissa. Det enda som var fräscht var golvet, det såg ut att vara skapligt nylagt för det fanns inga repor eller märken i lacken.
Nu kommer vi till badrummet.. Det var helt klart det vidrigaste hotellbadrummet jag varit med om! Duschsilen var full med hårstrån. Hårstrån & tvålrester i handfatet och det blå klinkergolvet var fullt med hårstrån. Under toaletten var det väldigt fläckigt.. Duschen var faktiskt så äcklig så jag valde att hellre duscha när jag kom hem dagen efter än att ställa mig i den. Spegeln var fläckig och på kaklet under spegeln var det också gott om fläckar.. (Dålig städning är tydligen vanligt om man går in och läser gästrecensioner på olika bokningssidor).

Detta står i dagsläget skrivet på hotellets hemsida (första sidan):
”På nedre planet hittar du vår relaxavdelning med gym, bastu, solarium, (även jacuzzi Avgift till kommer!).obs boka jacuzzi när ni bokar rum!!! Ni kan använda relaxavdelningen hur mycket ni vill utan extra kostnad! Ni kan även ringa och boka massage. 30 min 450:- 60 min 700:-. Så passa på att åka iväg på en trevlig och lugn spaweekend”. 
När vi bodde där sist så var jacuzzin trasig, tänkte inte mer på det då, bara att det var tråkigt för oss men det är sådant som händer. Har efter det läst flera recensioner  av gäster på  olika bokningssidor att flera stycken upplevt samma sak under olika tidpunkter, jacuzzin är alltid ur funktion. När vi checkade in så bad vi om information om relaxavdelningen och enligt hotellägaren så gick jacuzzin sönder dagen innan! Är det då bra jag som reagerar på detta? Har hotellet inte råd att laga den stackars jävla jacuzzin och därför säger att den precis gått sönder till sina gäster och hoppas att ingen skall bli redigt förbannad..?  Den sista meningen lyder, Så passa på att åka iväg på en trevlig spaweekend. Jo eller hur!

Dagen efter när vi skulle betala och checka ut så var det high life.. Vår utcheckning gick kanon men paret som stod före oss gick det inte så bra för, vi fick vänta en stund så jag hann stå och lyssna på deras käbbel och dividering.. Det skiljde tydligen hundra kronor, paret hade bokat via en bokningssida och receptionisten fick väl inte ihop det när hon skulle ta betalt eftersom det inte stämde med deras priser (Sala Stadshotell har fasta priser men det skiljer mellan vardag och helg). Hotellägaren skällde ut den stackars receptionisten eftersom hon väckt honom för ynka hundra kronor (han sov/bor tydligen på hotellet..!) Okej, han ville inte att hans anställda skall väcka honom om det skiljer hundra kronor men trots det så blev han skapligt upprörd gentemot paret och ville visa att han hade rätt genom att visa upp papper hit och dit.. Både jag och Mr. Engström tyckte så synd om receptionisten som blev uppläxad och förnedrad inför deras gäster (för något hon inte ens kunde rå för!)

Jag berättade för Mr. Engström att jag hade sökt jobb som våningsvärdinna hos dom och att jag efter detta aldrig skulle jobba för denna  arbetsgivare. Mr. Engström sade att han inte tänkte låta mig jobba där, hellre arbetslös resten av livet typ..

5 kommentarer:

  1. Usch fyfan vad sunkigt det lät!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, där skall ni inte bo! Och inte vi heller, det får bli Hotell Tinget för vår del istället.

      Radera
    2. Man skulle ju kunna se det som en utmaning att hjälpa till att få ordning på stället :)
      Har du kollat på "Hotellräddaren" ?
      Jag älskar såna program :)

      Radera
    3. Jag vet vad Hotellräddaren är men jag har inte kollat på det, vilken kanal år det på? Låter som om det skulle vara ett program i min smak..

      Radera
    4. Tv3-play eller Viaplay brukar vi kolla på.
      Kolla på det, det är skoj :)
      Vissa avsnitt är det bra att ha en skämskudde till hands :D

      Radera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)