16 mars 2014

3 i topp

Bloggar
1. Elaine Eksvärd
2. Isabelle Löwengrip-Spångberg
3. Carolina Gynning
(Tipsa mig gärna om bloggar ni gillar!)

Serier
1. Rederiet
2. Skilda Världar
3. Tre Kronor

Film
1. 7 days (Les 7 jours du talion) (2010)
2. The stranger within (2013)
3. Jag saknar dig (2010)
(Såg 7 days för några månader sedan och har inte riktigt kunnat släppa den, måste därför verkligen tipsa er att se den. Här kommer lite handling:
Dr. Bruno Hamel och hans fru ser sin 8-åriga dotter gå hemifrån för att bjuda sina kompisar på sitt födelsedagskalas, det är det sista de ser av henne i livet. Hon hittas några timmar senare brutalt våldtagen och mördad i ett skogsbryn. Polisen har gripit mördaren och rättegången anses bli en formalitet men det räcker inte för Bruno Hamel, han letar rätt på en avskild plats och anlitar diverse folk för få hjälp att kidnappa hans dotters mördare. När han väl har mördaren på plats så...
Nej, jag tänker inte berätta mer, se filmen själv istället. Den är oerhört gripande och väldigt välgjord. Jag och Mr. Engström diskuterade länge hur vi hade gjort i liknande situation men vad vi kom fram till behåller vi för oss själva...)

Skönhet
1. Ansiktsvatten
2. Läppglans
3. Parfym
( Nu för tiden sminkar jag mig väldigt sällan)

Shopping
1. BikBok
2. Gina Tricot
3. H&m

Mat
1. Kyckling
2. Köttfärs
3. Kassler

Dryck
1. Vitt vin, Chardonnay
2. Mjölk 3%
3. Kaffe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)