1 juli 2014

Bildbomb från Stockholm

Oj vilken kul resa vi har haft men trots att vi bara var borta en natt så var det oerhört nice att komma hem igen! Vi valde att boka resan med Swebus eftersom det var så jäkla billigt i jämförelse med att ta tåget. Den resan började inte direkt bra, bussen var femtio minuter försenad! Inget som någon av dom väntande passagerarna visste om, det var bara att snällt stå och vänta. Till slut var vi framme i Stockholm, drog fram den utprintade kartan till hotellet och började knata. Vi kom fram halv fyra och då var som sagt inte vårat rum färdigt, himla dålig stil som jag skrev i det tidigare inlägget. Jag hade bokat ett vanligt rum med tillvalet dubbelsäng. När vi fått vänta i lobbyn ungefär en kvart kom bimbon från receptionen och berättade att nu fanns det rena rum med två enkelsängar ihopskjutna, ville vi vänta på vårt rum med dubbelsäng skulle det ta ytterligare en halvtimme ?!! Som dom mesiga svenskar vi är tog vi rummet med två sängar och klagade inte.. Men det borde vi fan ha gjort, är det incheckning en viss tid skall det fan inte ta trekvart att få vårt bokade rum. Jag om någon vet hur det är att städa rum och så lång tid tar det inte, man får ju för fan speeda på lite!

Under kvällen gick vi till Gröna Lund, åkte massa roliga attraktioner och spelade på lite lotterier men vann tyvärr inget.. Jag fick med mig Mr. Engström i alla attraktioner jag ville åka utom en, den fick jag glatt åka ensam. Ville egentligen åka Eclipse men det vägrade Mr. Engström så jag fegade ur också. Vi hade planerat att besöka hotellets bar och restaurang men eftersom vi kom iväg så sent från Gröna Lund så hann vi inte. Vi letade febrilt efter en restaurang där köket var öppet efter elva på kvällen men hittade inget. Vi frågade en person och han sa att det som var öppet var McDonald's och något jävla falafel-ställe. När vi väl hade insett att middagen skulle bli McDonald's och Chateau Bonnett i hotellsängen så såg vi att Tacobar hade öppet :) Så det blev en tacotallrik och en iskall Corona till det, much better than McDonald's :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)