24 november 2014

Pysslar här hemma

Igår tog jag in en kartong med julgrejer från garaget. I år har vi bestämt att köpa ny adventsbelysning, våra ljusstakar är så gamla och fula vid det här laget så jag vill bara spy på dom. I vissa rum skall jag ha stjärnor, kul med lite annat än bara ljusstakar som vi alltid haft. Jag tjuvstartade redan idag med mina två röda koner i köket. Jag fixar och donar här hemma, har lite kvar på nedervåningen, det skall jag ta imorgon. Sedan är jag redo för operationen på torsdag och massor med vila dagarna efter, förhoppningsvis i ett fortfarande städat hus :)

Jag fällde ihop bordet i matsalen och ställde det på sin rätta plats, precis under kristallkronan. Men när jag drog dit bordet såg det inte bra ut. Bordet står alldeles för nära köket och när väl stolarna kommer på plats så kommer det bli trångt att gå förbi. Så vi får flytta lampan dit vi väljer att ha bordet.

9 kommentarer:

  1. Tävlingen är avslutad!
    Kika in på bloggen för att se vem som vann.

    Vann du inte så ska du inte oroa dig, kommer ha en julkalender där man bl.a. kommer kunna vinna fina priser. Kika gärna in då! :)

    Tack för att du var med i tävlingen.

    (Skickar ut samma kommentar till alla som var med i tävlingen)

    SvaraRadera
  2. Mysigt du gör.
    Här finns ingen julpysselkänsla alls.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Why not?

      Jag har aldrig riktigt gillat julen men efter jag träffade Mr. Engström ändrades det och julen blev mysig och viktig igen. Jag älskar att julpyssla i vårt hus :)

      Radera
    2. Jag skulle nog vilja pyssla och mysa till det, men med stakar från 1937 känns det inge kul.
      Det blir kanske ändring framöver. Till nästa jul hoppas jag :)

      Radera
    3. Haha, ja visst är det tråkigt med samma gamla grejer år ut och år in. Lite nytt skadar aldrig :)

      Radera
    4. Har sett så snygga stjärnor och stakar men dom är så jäkla dyra så det får allt vänta :)

      Radera
    5. Jag vet, det är ruskigt dyrt med adventsbelysning (belysning överhuvudtaget). Vi skall köpa på typ Bauhaus och liknande, då kommer man ner en aning i pris. Går man in i en vanlig lampaffär blir man fan ruinerad. Jag vet inte vad Ikea har för utbud men jag brukar inte gilla deras julgrejer så där kommer jag nog inte ens att kolla..

      Radera
  3. Vad synd på bordet, det är ju så fint när det står mittemellan fönstren som på bilden ! Är det verkligen större än slagbordet ni hade ? Det stog ju så. Fint blir det iaf nu när ni är klara. Ni har varit jätte duktiga. :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag fattar ingenting, borden är ju i princip lika stora. Men det ser skitfult ut med massa yta mellan bordet och fönstren men inte mellan bordet och köket.
      Ja superkul att det börjar bli färdigt, det känns så bra!
      Kram

      Radera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)