12 december 2014

Snart dags för julkort

På tisdag, den 16 december är det sista dagen att posta julkort om dom skall hinna fram före jul. Mina ligger färdigskrivna sedan många dagar. Jag köper alltid olika kort och väljer noggrant ut vem som skall få vilka, gud vad jag är löjlig! I år skickar vi till 12 hushåll. I år har vi (jag) valt att utesluta en person för att istället lägga till två personer (ett hushåll) i julkortslistan. Personen vi valt att sluta skicka kort till ligger oss varmt om hjärtat men eftersom vi inte fått någon respons överhuvudtaget på många många år så struntar vi i att höra av oss. Att ha kontakt med släktingar skall inte hela tiden ligga på oss, andra får faktiskt anstränga sig också.
Jag älskar att få julkort, det är så mysigt. Efter julen så lägger jag alla i en skokartong, vet inte hur länge jag har sparat på alla kort och personliga brev vi fått. Det är alltid kul att gå tillbaka och läsa. E-julkort är något jag aldrig kommer att skicka, det är inte alls samma sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)