5 december 2014

Lernberger Stafsing

I onsdags stod jag hemma i badrummet och var riktigt nära att klippa lugg. Jag passar bäst i lugg, i alla fall nu när jag är långhårig. Har ganska hög panna och den tillsammans med lång snedlugg blir lite lätt hästaktigt. Jag hejdade mig i sista sekunden, hade till och med saxen i handen. Varför skall jag klippa själv, det blir ju aldrig bra, ojämnt och snett. Så i morse klev jag in på ett drop-in ställe här i Västerås och fick en underbart fin lugg, galet nöjd är jag. (Ni får se i nästa inlägg.)
Berättade för frisören att jag blir gråhårig av mina torrschampon så hon testade denna på mig, för mörka hår. Den fick följa med mig hem :)
Under eftermiddagen ringde jag till Nikita Hair i Sala för att boka en tid för omsättning av mitt hår. När jag hade löshår förra gången så var det en frisörlärling/trainee som satte om/sydde om mitt hår. Jag tyckte väldigt mycket om henne så jag googlade upp henne och hittade henne nu som färdigutbildad frisör på denna salong. Jag hade tänkt mig en tid runt den 19:e december så jag är fräsch till jul och eventuellt den kommande utlandsresan i mellandagarna. Kan berätta att jag blev skapligt chockad över att dom var fullbokade fram till jul! Jag som tyckte att jag var ute i god tid, och Sala som har så många salonger! Hon skulle återkomma till mig om hon fick någon avbokning men jag har inte så stora förhoppningar..
Ringde till salongen som satte i håret här i Västerås och bokade en tid så jag har en backup ifall om Nikita Hair skiter sig. Men jag håller tummarna för Nikita :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)