22 januari 2015

Kamelsafari

På tisdagen åkte vi på en halvdagsutflykt: Kamelsafari och en bergstur med buss till De tusen palmers dal. Väldigt rolig utflykt och jag är superglad att vi valde den. Nu har vi ridit kameler, kul att lägga till på listan vad man gjort. Kommer inte göra om det, både jag och Mr. Engström tyckte så synd om dom. Dom såg så ledsna ut..

En av kamelerna verkade ha något fel i huvudet. När Mr. Engström skulle gå på toaletten så var han tvungen att passera kamelerna och cp-kamelen glodde riktigt elakt på honom, hela tiden. När vi stod och väntade på ridningen stod hela gruppen framför kamelerna och även då glodde han elakt.
Efter ridningen när jag hade hoppat ur sadeln och skulle gå tillbaka så var jag tvungen att passera cp-kamelen, tror ni inte att kamelfan stångar till mig! Hade han stångat lite hårdare så hade jag nog ramlat i backen.

Enligt Ving-guiden det var tydligen väldigt viktigt att man sade kamel och inte dromedar. Alltså det var ju dromedarer, dom har ju bara en puckel. Kameler har två.

I kamelparken fanns också ett minizoo med höns, getter, kaniner, fåglar, åsnor och en häst. Dom hade också en stor svart sugga som hette Theresa, det var inte populärt kan jag säga! Konstigt nog tyckte Mr. Engström att det var skitroligt...

2 kommentarer:

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)