18 februari 2015

Gästbloggare | Catarina Sirkiä

För några dagar sen fick jag en fråga av Theresé om jag hade lust att gästblogga hos henne, och jag svarade såklart ja på den frågan.
Och så har det då gått ett par dagar och snacka om att jag haft/har prestationsångest inför detta, men samtidigt känns det såklart jätteskoj att få detta uppdrag. Det känns ju lite som att skriva i någons privata dagbok på nått sätt.
Men jag gör ett försök så får vi se hur det blir. Mitt inlägg kommer att handla om hur jag lärde känna Theresé och hur vår vänskap ser ut idag.

Theresé har jag känt sen 2007 på sensommaren om jag inte minns helt galet. Jag träffade henne första gången på Hemtex i vår lilla stad Fagersta där hon jobbade då, och jag var så nervös inför det mötet så jag tänkte nästan backa ur i sista stund minns jag. Men jag samlade mod och hängde med hennes bror Micke som föreslog att vi skulle gå och säga hej. Och det ångrar jag inte ett dugg.
Det första som slog mig var hur otroligt lika Theresé och Micke var utseendemässigt, hade jag inte vetat så så skulle jag helt klart tro att dom var tvillingar :)

Vi sågs några få gånger efter det, ibland när hon jobbade och en gång efter hon slutat jobba. Sen har det varit ett ganska långt uppehåll utan att vi haft kontakt, mer än via mail och bloggkommentarer.
Men en dag så ringde Theresé mig och nu känns kontakten riktigt bra, och jag tror att den bara kommer att bli bättre och bättre.

Så vem är jag nu då? Catarina heter jag och är gift med Theresé,s bror sen 19/2-2011. Så på torsdag firar vi Fruktbröllop. Skojigt namn på en bröllopsdag :)

Varje gång jag ser att det kommit ett nytt inlägg hos Engsir i min läslista så släpper jag i princip allt jag har och måste kolla direkt. En snygg, stilren blogg med massor av fint att se, både renovering av deras vackra hus och massa annat vackert. Mycket bra smak har hon och skriver jättebra inlägg om exempelvis produkter hon testat, recensioner av hotell dom bott på och annat intressant.
Och så ser vi massor fram emot "Privat" inläggen såklart.

Min egen blogg är en salig blandning av allt möjligt, och jag kan tänka att vi har väldigt olika läsare.
Vill ni kika in så huserar jag här: CattasCanvas

Tack för att jag fick vara din första gästbloggare :)

2 kommentarer:

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)