28 april 2015

Tänderna i fokus

I morse var jag till tandläkaren, bet ju bort en lagning för lite över en månad sedan och nu fick jag äntligen den fixad. Hade egentligen en bokad tid tidigare men det krockade med ett möte som jag var tvungen att gå på så jag har varit riktigt oroligt att det inte skulle gå att laga den, jag trodde sprickan hade gått ner under tandköttet men det hade den inte, ibland har man tur! Inte behövde jag betala för lagningen heller, eftersom den hade lossnat så snabbt, otroligt snällt. Jag var liksom inställd på att bli av med flera tusingar idag. Det var en rotfylld tand (död) så ingen bedövning behövdes, är så himla glad att slippa bedövningssprutan, fy fan vad vidrig den är.
Jag hade ett pyttelitet hål i en visdomstand men det var inget som behövde åtgärdas nu, med ordentlig tandborstning skulle det ta flera år innan jag märkte av hålet och innan dess trodde hon att jag skulle behöva dra ut den, åh herregud vad jag skakade när hon berättade det!
Alltså jag måste ha världens trevligaste tandläkare och tandsköterska, herregud vad glad jag bli när jag kommer dit! Går privat hos Carlveds tandläkarpraktik, rekommenderas verkligen.

Nu när jag har så vita fräscha tänder så ville jag så klart piffa till dom lite, visar senare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)