29 maj 2015

Dessa jävla plastklackar

Vet inte hur många gånger jag gått inne på gallerior, affärer och restauranger med klackar och halkat/vacklat till. Dessa lokaler har ju nästan alltid högblanka jävla golv! Dom här hårda platsklackarna som sitter på varenda sko nu för tiden är livsfarliga! Kommer speciellt ihåg två gånger som jag höll på att skämmas ögonen ur mig.
1. Jag gick inne i Punkt i Västerås och halkade till, det blev liksom ett jätte steg när klacken gled iväg, såg typ ut som jag stretchade eller nått.. Och folk bakom mig hade jag också! Fy fan vad jag skämdes då, vågade inte titta till bakom mig!
2. En nyårsafton och jag och Mr. Engström var på restaurang, vi skulle gå till salladsbaren och plocka på oss och när vi gick tillbaka till bordet slant jag också till (glashalt klinkersgolv) som tur var ramlade jag inte men jag skämdes resten av middagen..

Mina nya skor måste jag lämna in till skomakaren, jag tänker inte sula om dom eftersom dom redan är räfflade men däremot byta till en gummiklack. Har gjort det några gånger förut men enligt mig skall klackar klacka! Med en gummiklack låter det ingenting när man susar fram, löjligt men jag gillar det där klippelikloppet när man far fram.
Har planerat att ha dessa skor på torsdag när jag åker till Stockholm med Isabella, hinner inte lämna in dom hos skomakaren och få tillbaka dom till dess. Därför skall Mr. Engström få dra fram slipmaskinen imorgon och rugga upp ytan på klacken :)

Några knep som funkar för stunden:
* spraya hårspray under sulan
* dränka en handduk i läsk och klampa runt i (sticky sticky!)
* dra sulan i asfalten några gånger (inget jag rekommenderar, förstör ju skorna på direkten!)
* sandpappra sulan och klacken
* självhäftande sandpapper under sulan (måste ju synas när man går?!)

5 kommentarer:

  1. Åh, fy fan, jag hatar när det händer att man halkar till så där. Jag är alltid nojjig att gå med klackskor inomhus, för det är alltid nåt jäkla golv som är halkigt.
    Håller med att det ska ju klacka lite när man går. Månntro om man skulle kunna ha gummiklackar och sen montera små, små högtalare under skorna med inspelat klackljud :D
    En gång bröt jag foten när jag hade stövlar med plastklackar, och det mest skämmiga var att det var såna platta overknee stövlar med en klack på max1-2 cm.


    Ja, ok..Jag var lite berusad också :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag halkade inne i Punkt hade jag också lågklackade! Folk måste ju tro att man är helt mongolojd som inte ens kan gå i sådana, haha!

      Fy fan, har du brutit foten, herregud vad ont det måste ha gjort!

      Radera
    2. Hahaha.

      Ja, jag har brutit samma fot/ben två gånger, ena gången smalbenet (när jag gick med tunna gymppaskor på vintern på en isplan) Haha, och andra gången fotleden när jag hade platta stövlar. Klantarsle man är.

      Radera
  2. Blanka golv är hemska, jag och Erik var på en kryssning för några år sen och där halkade jag omkull med mina klackar. Bakis och trött var jag också ;)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)