28 maj 2015

Testat lite nytt

Sitter på KC och har för jävla tråkigt. Har möte halv tolv så det är bara att sitta här och uggla och vänta och äta godis. På eftermiddagen är det en föreläsning, hoppas det blir intressant.
Haft lite mailkontakt med yrkesvägledaren eller studievägledare eller vad det nu heter nu för tiden. Utbildningen jag är intresserad av startar inte förrän i januari nästa år. Däremot finns det några skolor i Västerås som startar redan i höst men det var tydligen väldigt svårt att komma in där eftersom utbildningen finns i min hemkommun.
Jag skall boka in ett möte med vägledaren och skicka in en ansökan, hoppas så mycket att jag kommer in! Vore ju kul att komma igång redan i höst men samtidigt känns det bättre att vara på hemmaplan, det blir lättare också med klasskamrater, ifall om man måste göra grupparbeten och dylikt. Enligt vägledaren här på KC så har jag stora möjligheter att komma in på grund av 1. jag har bara ett samlat betygsdokument och 2. min ålder. Jaha men nej jag blir ju inte yngre direkt, tack för den!
Utbildningen är 1,5 år och det är nog ganska lätt att få jobb efteråt, det ingår även praktik i utbildningen. Ingen idé att ni frågar vad det är för det tänker jag inte berätta för alla än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)