23 september 2015

Andra dagen i skolan

Jag har redan slutat, för ett bra tag sedan. Skulle egentligen sluta 16 men vi hade prov direkt efter lunch och när vi var färdiga så fick vi gå. Det var ett miniprov, läsförståelse. Jag älskar sådant så för mig var det lätt. Innan lunch fick vi en inlämningsuppgift som skall vara inne senast den 29:e. Jag gjorde i princip klar den på förmiddagen men jag behöver sätta mig i lugn och ro och läsa igenom det en gång till innan jag skickar in dokumentet till läraren.

När jag var på intervjun för utbildningen så var dom jävligt hårda med att man skall vara i skolan varje dag från klockan 8-17, typ inga undantag, hemma skall man inte vara och knappt att man fick vara sjuk heller.. Nu har jag bara fått ett schema för dom tre första introduktionsveckorna och då är tiderna vi skall vara i skolan antingen 9-12, 9-15, 13-16, 13-17 beroende på dag men alltid bara ett pass. I dag är andra dagen där för mig och redan får vi sluta tidigare, inte bara för dagen, vi fick även gå en halvtimme tidigare på lunch.. Alltså jag hatar sådant, jag vill inte sluta tidigare för jag måste ändå vänta på skjuts. Det är nog bara att ställa in mig på att det kommer bli lite hipp som happ.. Tur att jag har biblioteket att tillbringa tid på.

I morse satte jag mig inte på samma plats som i går, då satt jag längst bak. Nu satte jag mig ensam på vänstersidan av mittgången men ändå nära dom andra. Jag tycker om att sitta ensam, vill inte ha folk på båda sidorna som skall hålla på och glo på mina papper och min datorskärm, haha.. :)
Jag skulle ta med mackor och äta till lunch men inte fan orkade jag stå och palta med med dom i morse, inte i går kväll heller för den delen så jag snappade upp att några skulle gå ut och äta och när det blev lunchdags var jag snabbt och fråga om jag kunde hänga på ett gäng som redan lärt känna varandra, det gick så bra så, så nu har jag i alla fall tagit kontakt med tre stycken som verkar väldigt trevliga. Jag väntade ett viktigt samtal vid lunchtid men jag prioriterade faktisk klasskamraterna jag åt tillsammans med än att gå undan och prata i telefon.
I morse när jag kom in i salen var jag först (så klart jag är ju i Västerås redan klockan 07). Sedan kom en till tjej och då blev det så att vi började prata med varandra. Det visade sig att hon bott i Möklinta och kände/var bekant med en där som jag känner. Herregud, världen är bra liten ibland :)

4 kommentarer:

  1. Fick du mitt mail om ändrad tid.
    Du är snart inne i gänget

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadå, vi ses klockan 11 på lördag :)

      Radera
    2. Härligt att du fått kontakt med klasskamraterna :)

      Radera
    3. Ja, det känns genast bättre! Har absolut inte planer på att försöka "bonda" med alla men några vill jag ju gärna ha kontakt med så klart :)

      Radera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)