20 oktober 2015

Min första akrylnagel

Jag var ju till Happy nails igår och lagade min tumnagel. Blev så snopen när det var klart för det behövdes ingen UV-lampa.. Då slog det mig att det var en akrylnagel dom gjorde, himla konstigt att dom inte frågade vad mina andra naglar var gjorda av.
Okej, nu har jag varit där en gång och jag kommer faktiskt aldrig gå dit igen, never. Billigt som sjutton är det där men personalen pratade inte svenska, dom lyckades klämma fram något svensk ord emellanåt. Det var en kille och en tjej som jobbade där när jag kom dit, killen satt med en kund och den här yngre tjejen tog hand om mig, jag märkte direkt att hon var nybörjare. Hon filade inte bort all gele jag hade på tummen utan bara lite, istället tog hon en lösnagel och kilade in mellan gelen och min egna nagel och liksom bröt loss det (!). Det gjorde fan ont så jag ryckte åt mig handen och sade aj, inte en blick fick jag av henne..
Mer än detta kunde inte hon för då fick killen komma och ta över och lägga på akrylen, då lämnade han sin kund och kom till mig istället. Den andra kunden såg snopen ut så jag var tvungen att be om ursäkt, att det liksom inte var min mening att gå före henne. Men det var okej för henne så vi babblade lite mer sen, vi som kunde svenska.

Dom hade inget glitter men jag fick ändå nageln målad med blått och guld så det nästan såg ut som min andra tumnagel men eftersom dom inte hade någon maskin som härdade lacket så blev det förstört när jag knäppte jackan direkt jag gick därifrån, haha..
Så när jag kom hem tog jag bort lacket, får se om jag smackar dit lite guldfolie ikväll..

2 kommentarer:

  1. Vad dåligt av dom, och det var ju inte du som skulle be om ursäkt utan de som jobbade där. Det lät ju inte som något vidare proffesionellt jobb.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, gå inte dit. Hela intrycket var oseriöst!

      Radera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)