17 februari 2016

Förändringar i vardagen

Just nu går jag i skolan fyra dagar i veckan men ofta blir det bara tre eftersom jag stannar hemma ibland när jag inte mår hundra bra. Det blir för långa dagar, går upp klockan fem och kommer hem mellan fem och sex. Jag blir stressad över skolarbetet, att jag inte äter ordentligt och att dagarna blir långa. Jag har ju liksom bara lektion på antingen förmiddagen eller eftermiddagen så det blir mycket dötid per dag. Börjar också känna av foglossning, fan också! Får sjukt ont i svanken och emellanåt strålar det ner i baksidan av ena låret och då gör det ganska ont att gå. Jag skall ge det en tid till men blir det värre/inte går över måste jag ringa barnmorskan och höra efter om jag skall boka en tid hos sjukgymnasten. Jag är helt enkelt orolig att jag stressar för mycket så att ärtan inte mår bra.

Så alltså, jag har funderat på om jag skall gå ned till 50%, bara läsa ett ämne i taget. Idag var jag till studievägledaren och nu är det klart, jag kommer gå från 500 poäng till 400 denna termin. CSN:s regler för heltidsstudier är 400 poäng så det blir inget förändring där.

Vecka 9 startar denna förändring och det betyder att jag bara kommer gå i skolan två dagar i veckan, det känns så skönt! En verklig lättnad, är så glad just nu. Nu har vi nio lektioner kvar av Vård och omsorgsarbete 1, sedan är det bara Medicin 1 som gäller.

Nästa vecka skall vi börja med praktiska övningar på Vårdlektionen. Mata och tvätta varandra, bäddning m.m.. Det är jag fan lite nervös för, skämmigt ju.

1 kommentar:

  1. Mata? Omg haha.. En bekant läste i sala för längesedan och hon fick med en vuxenblöja att ha på sig och kissa i hemma för att känna hur det kändes haha. Hon gick med den hela dagen men hon kunde inte kissa. Tvätta händerna fick vi stå på led och läraren stod vid handfatet och glodde. Drygt och läsa flera ämnen samtidigt.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)