25 februari 2016

Praktiska övningar

Så där ja, nu är dom praktiska övningarna slut och jag som var nervös från början hade inte behövt vara det. Klassen var ju uppdelad och det var en bra grupp, kändes skapligt tryggt faktiskt. Vi fick bädda rent i sängen medan en "patient" låg i den, mata varandra, borsta tänderna och tvätta varandras ansikten. Sedan på slutet fick vi kolla blodtryck och mäta puls, både på oss själva och varandra. Det där med pulsen var lätt, hittade den på en gång både på mig själv och på Elin som jag jobbade med, min vilopuls låg på 83.
Här har dom bara manuella blodtrycksmätare så det var lite meckigt att höra eftersom det var sådant sorl i rummet. Detta är tydligen något vi skall träna på väldigt många gånger så förhoppningsvis sitter det efter ett tag :)

Imorgon åker jag inte till skolan för då skall vi samlas på stan och gå till rehab och lära oss mer om förflyttningsteknik.

Jag frågade min mentor idag vad som förväntas av mig under dom fyra veckorna alla andra är på praktik (jag kommer inte göra den första praktiken eftersom jag kommer vara i vecka 30 då). Jag fick bara vara hemma och slappa, härligt för det är jag riktigt bra på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)