24 mars 2016

Förberedelser för påsken

Vi har bestämt vad vi skall bjuda på för mat och shoppinglistan är färdig. Imorgon när Mr. Engström är ledig åker vi in till Sala och storhandlar, vi åker supertidigt så vi slipper trängas med allt folk, kan tänka mig att många handlar imorgon.
Och imorgon skall jag förbereda två rätter som tar lite tid, vill inte knåpa med det på påskafton.
Igår ringde jag och beställde en påsktårta, hade tänkt hämta den imorgon och låtit den stå i kylen till på lördag men det gick inte för bageriet/caféet har stängt imorgon! Så jag ringde till parents och fjäskade.. Dom åker ändå hit via Sala på lördag så dom slinker in och hämtar den :)

Välkomstdrinken har jag också valt ut, eftersom inga gäster sover kvar blir det en alkoholfri variant, Syrlig rabarberdröm heter den.
Så himla mysigt med påsken :)

2 kommentarer:

  1. Låter gott! Älskar påsken! :) har du receptet på drinken? Låter väldigt gott. Glad påsk

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut :)
      1 msk koncentrerad rabarbersaft
      Schweppes russian
      1 klyfta lime
      Några skivor gurka
      Isbitar

      Glad påsk :)

      Radera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)