26 mars 2016

Påskafton

Haft en så mysig påskafton!
Nu har gästerna tackat för sig och åk hem och jag har slängt mig i sängen. Skall surfa runt en stund och sedan titta ikapp på några serier.

Välkomstdrinken, Syrlig rabarberdröm:
1 msk koncentrerad rabarbersaft
Schweppes russian
1 klyfta lime
Några skivor gurka
Isbitar (kom precis på att jag glömde isen..!)
Jag fick jättefina blommor och påskägg med godis och pengar. Jag fyller ju år på tisdag så jag fick presenterna nu :)
Vi gjorde buffé på köksön som vanligt, skickade med gästerna mycket mat hem eftersom vi inte äter så mycket "konstiga" rätter.
Tårtbitar ville däremot ingen ha med sig hem så nu har vi flera bitar i frysen. Kan vara bra att ha när suget kommer :)
Blev först besviken att dom inte gjorde hela tårtan i gul marsipan men med lite piff runt omkring blev den fin i alla fall :)

2 kommentarer:

  1. Så trevligt det ser ut, och tårtan. Mums. Jag har varit sugen på prinsesstårta länge, måste införskaffa detta ;)

    SvaraRadera
  2. Jätte gott var det och vilka köttbullar !! Supergoda !! Tack för en jätte trevlig påskmiddag. Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)