17 maj 2016

Min nya bästa vän | Flytande Gaviscon

Halsbrännan och dom sura uppstötningarna blir bara värre och värre för varje dag. Den här flaskan blev jag tipsad om av Elin så jag köpte hem den. Har haft den länge nu och det är först nu som vi har blivit vänner. Herregud vad äcklig den är! Smakar ungefär som flytande penicillin, är jätte tjock och lägger sig som en hinna på tungan så man inte blir av med smaken.
Men nu har jag vant mig + att jag spär ut den med några droppar vatten så den inte är lika trögflytande när jag skall svälja den. Nu behöver jag knappt skölja munnen efteråt, i början kräktes jag nästan av den.

I alla fall, den gör verkligen sitt jobb! Det som är lite synd är att den bara verkar i två timmar. Jag tar den innan jag går och lägger mig men sedan när jag vaknar alla hundra gånger under natten och behöver gå på toaletten måste jag ta den igen eftersom verkan har försvunnit då. Men så är det inte varje natt, ibland räcker det att bara ta den på kvällen.

Nu är alla mina mediciner snart slut (6 olika) så det blir storshopping på apoteket nästa gång jag åker in till stan.

3 kommentarer:

  1. tipsar om omeprazol, finns receptfritt på apoteket men går även att få utskrivet. räcker med en kapsel om dagen för att nästan helt ta bort alla spår av halsbränna och har varit min bästa vän under större delen av graviditeten (gick in i v 31 idag).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft magkatarr till och från och då har inte Omeprazol hjälpt, antagligen därför jag inte har tänkt på att testa det för halsbrännan.. Tack för tipset!

      Radera
  2. Den använde jag också :) äcklig men bra!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)