30 maj 2016

Praktiska övningar

Idag hade vi Medicin 1 på förmiddagen, var en riktigt bra lektion och jag lärde mig mycket. På eftermiddagen hade vi repetition både på Medicin 1 och Vård och omsorgsarbete 1, samt praktiska övningar.
Vi fick träna på att ta blodtryck igen, jag testade först på Elin men hörde ingenting alls! Testade då på Maria och det gick bättre, hennes blodtryck kunde jag mäta :)

Sedan fick vi kolla in våra lärare när dom visade hur man gör när en patient skall använda bäcken, jag tog en smygbild :) Efter det fick vi träna på det och jag var patient, var så trött i ryggen så jag hade ingenting emot att ligga i sängen, hehe.. 

Vi fick också sprita händerna och använda en maskin (Visirub) för att se var vi missat att gnugga in, det var intressant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)