27 juni 2016

Blandat från Årsunda camping

Sjösunda vandrarhem
Rummet var så litet så det här är dom enda bilderna som gick att ta. Först blev vi besvikna när vi såg att det var en våningssäng men den undre slafen var bredare så där fick vi plats båda två.. I några timmar.. Herregud vad kvavt det var i det lilla rummet och vi låg och trängdes i samma säng + två täcken.. Halv två vaknade jag och insåg att det här mysandet inte fungerar längre så jag skickade upp Mr. Engström i övre slafen, haha..

Jag tycker rummet var jättemysigt och annorlunda, vi har aldrig bott så här. Det var jobbigt att toaletterna var på nedervåningen, inte så kul att behöva klä på sig och gå ner för en trappa flera gånger om nätterna..
Jag hade redan förvarnat Mr. Engström att om det var mycket fylleri och folk där nere på nätterna när jag behövde gå på toaletten så skulle han följa med mig. Men det var det inte, det var lugnt från kl. 02 ungefär :)
Det fanns totalt sju rum, det sjunde låg på nedervåningen. Där måste det varit svårt att få lugn och ro..
Allmänna utrymmen
När vi kom hade vi ett stort kylskåp för oss själva, dagen efter var det nästan fullt. Någon äcklig människa hade proppat kylen med rå fisk så det luktade vidrigt så fort man kom in i köket, jag fick kväljningar direkt jag gick in där. Vi hade hyllan under fisken så vi var livrädda att det skulle börja droppa blod och fiskslams på våra grejer, som tur var gick det bra.
Köket
Vi åt frukost ute i solen :)

1 kommentar:

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)