28 juni 2016

Hallonbladste

* Hallonbladste innehåller Oxytocin som är ett avslappnande och rogivande ämne.
* Hallonbladste har sedan länge använts för att förbereda kroppen inför förlossningen.
* Hallonbladste hjälper till att stärka och förbereda livmodern under graviditeten.
* Hallonbladste bidrar till snabbare läkning och mindre blödning efter förlossningen.

Sen kan man också få mer sammandragningar av det men det vet jag inte om det stämmer, man bör börja dricka det från vecka 35 så jag är lite sent ute.

Eftersom vi har massa hallonbuskar hemma så testade jag att göra eget te igår (man skall kunna göra det) men mitt blev fiasko.
Först torkade jag dom i ugnen och sedan smulade sönder dom, lade i en tesil och gjorde som med vanligt te.. Det blev inte färgat alls och smakade knappt någonting :(

Så idag slank jag in på Life och köpte ett paket, vilken skillnad. Jag kommer dricka två koppar varje dag fram till förlossningen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)