26 juli 2016

Varit hos barnmorskan idag

Det gick inge vidare hos barnmorskan idag, jag hade inte öppnat mig någonting, så tråkigt! Fick en ny tid nästa fredag, då skall vi få träffa en annan barnmorska eftersom min ordinarie är på semester då. Men hon trodde inte att jag skulle komma nästa fredag, hon trodde nämligen att lilla C hade ploppat ut vid det laget, det vore ju skapligt trevligt!
När hon kände om jag var öppen så passade hon på att skrapa lite på livmodertappen men jag kunde inte slappna av, hon märkte hur stel jag var så hon slutade. Och ärligt talat så gjorde det mig ingenting!

Hjärtljuden var som dom brukar och hon ligger fortfarande med huvudet nedåt.

Blodtryck 120/85
SF-mått 38 cm (37-38 förra veckan)

Efteråt åkte vi till apoteket och köpte ett par stödstrumpor, haft dom på mig i några timmar nu och jävlar vad skönt det är. Men oj vad jobbiga dom var att få på, det gjorde ont på mig och stackars Mr. Engström blev alldeles svettig, hehe.. :)

Om det blir ett bm-besök nästa vecka så får vi reda på mer om hur en igångsättning går till. Jag frågade om IVF-graviditeter sätts igång snabbare än vanliga graviditeter och det gjorde dom i vissa fall. Frågade även om IVF-bebisar har en tendens att vara större än vanliga bebisar (har läst det) men det visste hon ingenting om. Jag vill verkligen inte bli igångsatt så jag hoppas att hon krånglar sig ut snart!

5 kommentarer:

  1. Gick det bra att ha stödstrumpor i värmen?

    Hoppas lilla C vill komma ut snart ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadå det gick så bra så men det lär bli att tvätta dom efter varje användning, hehe.. :)

      Såg att du också hade det jobbigt med fötterna, kanske funkar stödstrumpor mot din värk?

      Radera
    2. Sist var det tyvärr inget som funkade, på jobbet står och går jag hela dagarna. Fast jag borde nog testa denna gången och se om det hjälper något. Men jag svettas redan ihjäl :)

      Radera
  2. Du får ha koll på blodtrycket/undertrycket. Tänkte på svullna fötter också.

    Hoppas hon kikar ut nu till helgen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag skall göra det. Visst är havandeskapsförgiftning ett tecken på högt blodtryck och svullnad?
      Har inte lämnat urinprov dom två senaste gångerna, skall se till att göra det vid nästa bm-besök..

      Radera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)