2 augusti 2016

Börjat läcka fostervatten

Jag vaknade kl. 03 i natt av att det var skapligt blött i trosan och även lite i sängen. Jag förstod att det var vattnet som kommit igång, trots det låg jag kvar ett tag, då kände jag till och från hur det sipprade ut.
Jag gick på toaletten och bytte om och kröp ner i sängen igen, jag hade bestämt att ringa förlossningen om det kom mer men det gjorde det inte just då. Efter ett par timmar lyckades jag somna och när jag vaknade vid kl. 07 var det åter blött i trosan men inte lika mycket. Jag frågade vad Mr. Engström tyckte och han tyckte att jag skulle ringa på en gång. Medan vi åt frukost kände jag att det sipprade ut mer vatten, vid två tillfällen.

Vi fick tid för kontroll kl. 09, fick ligga med ctg en halvtimme och barnmorskan kollade bindan men kunde inte säga säkert att det var fostervatten eftersom det var så lite som hade kommit på ditvägen, efter ctg:n ville hon kolla bindan igen och då lät det som att det var vattnet. Vi fick veta att vi skulle få en tid för igångsättning på torsdag om inget hänt innan dess (men nu blev det inte så).
Vi fick vänta på en läkare som var på operation, när hon kom så blev det vaginal undersökning och ett vanligt ultraljud. Hon tyckte att vattenmängden såg bra ut så hon skickade hem oss för att invänta mer vatten och/eller att värkarbetet kommer igång.
Så nu går jag här hemma och hoppas att det skall börja sippra igen!

När hon gjorde ultraljud så sade jag att om hon ser kön så får hon gärna berätta.. Nu syntes det klart och tydligt att det var en flicka, perfekt :)

Nu skall jag bleka utväxten och fixa om mina naglar så jag är tipp topp när vi åker in nästa gång :)


16 kommentarer:

  1. Svar
    1. Du får uppdatera här ofta/så länge du orkar och kan :)

      Radera
    2. Jag skulle inte bli förvånad om det kommer ett blogginlägg under värkarbetet på BB :D
      Kram

      Radera
    3. Nja.. Blogger-appen vill inte funka för mig så det tror jag inte.. Men man kan aldrig vara säker, hehe.. :)

      Radera
  2. Haha, tur att det är säkert att det är en liten C, eftersom hon ska få lite tjejiga presenter från Italy :)
    Hoppas det sätter igång nu..Så himla spännande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad spännande med Italienpresenter :) :)

      Jag sipprar lite grann nu också, har lagt mig och vilat, hoppas det kommer igång då!

      Radera
  3. Heja heja, nu är det väldigt nära :) Vad spännande :)

    SvaraRadera
  4. Nu börjar jag också bli pirrig i morgon kanske jag är mormor

    SvaraRadera
  5. Åh så spännande! Lycka till! ❤

    SvaraRadera
  6. Svar
    1. Läcker fortfarande lite men det är så pass lite att jag inte ringt till förlossningen igen..

      Radera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)