29 augusti 2016

Idag började Mr. Engström jobba...

...så jag och Cate är ensamma hemma. Vi är rejält bortskämda med att ha haft Mr. Engström hemma i 19 dagar istället för dom ynka 10 från F-kassan. Allt som allt har han varit hemma i 6 veckor nu, det känns det inte som!
Trodde jag skulle vara nervös inför att vara ensam med Catie men det är jag inte, det beror nog på just att Mr. Engström varit hemma så länge.

Jag vet inte riktigt hur nätterna kommer bli, jag och Catie sover i sängkammaren med Mr. Engström och han använder öronproppar.. Catie kan vara vidrig i perioder innan hon somnar så jag blir nervös och kan inte slappna av för jag är rädd att förstöra hans nätter. Det går liksom inte alltid att trösta Catie heller så det blir en del skrik.. Jag kanske får bädda i soffan eller något.. För när hon väl har somnat kan inte jag somna för jag är så rädd att hon skall vakna och väcka Mr. Engström.. Jobbigt..! 

Idag har vi sovit och ätit, sovit och ätit och sovit och ätit. Kl. 13.30 klev vi upp och jag har fått i mig frukost och lillan sitter i babysittern och roar sig med Pingu :)

I tisdags förra veckan beställde vi bärselet från Babyland, på kvällen samma dag fick jag mail om att dom hade skickat den, shit vad bra tänkte jag! Men vet ni, jag har fortfarande inte fått någon avi, varken på sms eller i brevlådan, vad fan håller posten på med?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)