20 september 2016

Nappflaska från Dr. Brown

Vi använder ju Medela's Calma flaska och är supernöjda. Tyvärr finns den bara i en storlek (150 ml) och det funkar inte när vi är ute och Catie får ersättning på tetra. Tetran går nämligen inte att återsluta så då vill jag hälla i allt i flaskan istället för att palta med det som är kvar (allt får alltså inte plats i dom vi har nu). Jag ville ha en liknande flaska som Calman så då fick det bli en från Dr. Brown, också en anti kollikflaska som gör att bebisen inte får i sig luft.

När man hällt i ersättningen skall man inte skaka denna flaska eftersom det då blir bubblor som man vill undvika så jag rör om med en sked, funkar bra det med.
Vi har testat den idag och jag måste säga att jag gillar den!

Nu har jag en stor Twistshake-flaska i skötväskan men nä, jag gillar inte dom flaskorna :(

4 kommentarer:

  1. medela finns i 250 ml också!
    http://www.apotea.se/medela-bröstmjölksflaska-250-ml-2-pack

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh!! När jag läste om flaskorna när vi köpte dom så stod det att dom enbart fanns i 150 ml. Tack för tipset :)

      Radera
  2. Vi gillade mam flaskorna också mest för att jag tyckte dr Brown var dryg att diska haha.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)