3 november 2016

Sova nära

Inatt var första natten efter Cate börjat sova i egen säng som hon sov med mig. Hon brukar alltid ligga hos mig eller Mr. Engström och mysa på kvällen och sen är det bara att lägga ner henne i sin säng så ligger hon och filosoferar och tjattrar lite innan hon somnar. Men inte inatt, så fort jag lade ner henne i sängen blev hon arg på ett sätt som hon inte brukar, tog då upp henne i famnen och där somnade hon gott. När hon sov djupt rullade jag över henne i sängen igen och gick och borstade tänderna, nej hon blev förbannad igen så jag lade mig och tog henne intill mig så hon låg på sidan mot mig och då somnade hon. Lampan var på och jag nådde inte att släcka den heller för då skulle hon garanterat ha vaknat. Jag låg så en halvtimme innan jag vågade sträcka mig efter lampknappen.

Nätterna har varit likadana ett lång tag nu. Hon somnar vid kl. 23 och vill ha mat mellan kl. 4-5.

Nu har hon ätit och jag njuter av en kopp kaffe, vi klev upp strax innan elva. Nu inväntar vi sotaren som skall komma under dagen, när vet jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)