20 december 2016

Nyheter för Cate

Fick veta två nyheter i BVC's basprogram, kommer bli ett till hembesök vid 8 månader och ett till läkarbesök vid 3 år. Med start 2017.

Vatten och smörgåsrån fick vi börja med nu, samt att hon får smaka av det vi äter (slick på fingret). Köpte några klämmisar från 4 månader också :)
Två nya flaskor behöver pinglan, en köpte jag igår, Esska. Jag vill testa en från MAM också men det fanns inte på affären igår.
Fick lite broschyrer om barnsäkerhet. Häftet om maten har jag inte läst än men skall göra det så fort jag får möjlighet.
Jag frågade sköterskan hur vi bör tänka på Cates rygg, hon vill ju helst sitta i våra knän så ofta hon får men hon kan inte sitta själv än. Det var ingen fara, vi skulle märka om hon blir trött och vill ändra ställning. Frågade också om sittdelen till vagnen och det var helt okej att börja med den, hon sitter ju inte upp helt bara för att det heter sittdel. Så nu kommer vi inte använda liggdelen mer. Såg även att det var flera i föräldragruppen som hade bytt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)