21 januari 2017

Tänderna spökar

Mr. Engström kom tillbaka redan strax efter tio igår kväll, då somnade Cate nästan på en gång. Hon sov max en timme och vaknade i panik (precis som i förrgår), en gråt jag aldrig hört tidigare, hon tappade andan emellanåt också, sådan panik hade hon.
Hon fick mat men direkt hon ätit upp började hon gapa igen, smorde in tandköttet med Alvedon men det hjälpte inte så efter ett tag fick hon några ml att svälja också. Jag gick upp och bar på henne ett tag och när jag sedan lade henne i sängen igen somnade hon.
Har inte känt att någon mer tand kommit upp än.

3 kommentarer:

  1. Tänk att de små grynen ska göra så ont att få. lilla gumman.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja usch! Önskar jag kunde ta hennes smärta istället..

      Radera
  2. Oscar har också varit inne i såna där perioder, vaknar och är jätteledsen. Jag har fått för mig att det är så mycket som händer i livet för de små nu som de måste hantera. Och jag tror de drömmer mycket som de inte riktigt begriper vilket blir läskigt. Nu har Oscar haft en lugn period igen, peppar peppar. Men han har fått tre tänder på en gång (blir ju 8 månader imorgon) och har i dagarna börjat komma igång att åla sig fram lite smått. Så jag antar att han kommer bli orolig om nätterna snart igen.
    /IVF-Jennie

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)