21 juni 2017

Varit hos BVC | 10 månader + 12 dagar

Idag var det dags för 10-månaders kontrollen, det gick hur bra som helst. Som vanligt fick vi höra hur lång Cate är, hehe.. Nu hade hon skjutit iväg ordentligt!

Vikt: Från 9020 till 9555 gram
Längd: Från 74,8 till 78,5 cm
Huvudomfång: Från 44,1 till 45,3

Jag var lite orolig för vikten, tycker hon är så smal.. Hon dippade på kurvan så nu ligger hon strax ovanför medel, helt normalt alltså. Hon har haft byxor som sitter bra som nu glider ner så jag blev lite fundersam men eftersom hon skjutit iväg på längden har vikten inte riktigt hunnit med.

Jag frågade om mässlingvaccinet, vi vill att Cate skall få det tidigare än vid 1,5 år. Det började ju spridas i södra Sverige men nu hade det plötsligt varit ett utbrott i Stockholm, det är ju nära! Man får inte ge det vaccinet före 1 år så vi får vänta ett tag, vid 1 års ålder är det två sprutor så om vi ville ge vaccin mot mässling också skulle vi får komma tillbaka efter ett par veckor så Cate slipper tre sprutor på samma besök.
Jag frågade också hur det gick till när man skall byta BVC, inte för att jag tror att det är aktuellt redan i augusti men ändå, bra att veta.

3 kommentarer:

  1. Emma 10 månader: 10,2 kg och 76,5 cm. 😊 Mm känns lite olustigt med mässling nu faktiskt 😕

    SvaraRadera
  2. Jag pratade med min BVC om mässlingsprutan, hon sa inget om att man inte fick ta den? Men däremot att vi själva får stå för kostnaden innan han blir 1 år OCH att han även ska ta den när han är 1,5 år. Med Ebba tog vi den samtidigt som 1 årsprutan.

    SvaraRadera
  3. Både du och din mor är ju rätt smala så det är ju inte omöjligt att Cate får samma kroppstyp. 😊 Min dotter går i mina fotspår. Saftiga lår och saftig mage. Konstigt nog gulligare på henne än på mig. Haha. Trevlig midsommar!

    (Om ni ska fira i Virsbo kanskw vi ses). /Jessica

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)