26 juli 2017

Sökt förskolor till Cate

Skulle söka förskolor till Cate häromdagen via Västerås hemsida, hittade både mina och Mr. Engströms uppgifter men inte att vi hade något barn..? Försökte flera gånger men ingen Cate kom upp i registret. Ringde och frågade hur jag skulle gå till väga, fick då veta att barnet inte syntes eftersom vi inte är folkbokförda i Västerås än. Så vi skulle göra en ansökan via pappersblankett.

Här är dom tre förskolorna vi valde:
1. Emilia Öst
2. Fyrtornets fsk
3. Lillängens fsk

Om man ansöker 4 månader innan det datum man vill börja så har man platsgaranti MEN det innebär inte att det blir på någon av förskolorna som man valt.. Det är bara att hålla tummarna.

8 kommentarer:

  1. Hehe jag sökte när Emma var 4 veckor 🙈
    Ligger dessa förskolor nära där no vill bo? Eller är det extra bra förskolor? 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alla tre ligger väldigt nära :) Emilia Öst och Fyrtornet är väldigt populära fsk men Lillängen har jag inte hundra koll på..

      Radera
  2. När ska hon börja fsk? /Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill inte skriva ut det här, vi tar det privat :)

      Radera
  3. Oline gick på lillängen. Varit supernöjda med de avdelningar hon varit på men det är ju olika inom förskolan också såklart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra! Har tänk besöka förskolorna och bilda mig en egen uppfattning så småningom :)

      Radera
  4. Jag satte Folke i kö några veckor efter han föddes :) Men det ska öppna ännu en förskola ute i Gädde så jag tänkte ta det som andra val. Vart ligger Lillängens fsk?

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)