25 januari 2018

Höll på att blåsa bort

Igår var tredje dagen Cate bara sover en gång på dagen, resultatet blir att hon somnar redan runt kl. 21. Det känns väldigt bra :) Dessa dagar har hon vaknat runt kl. 9. Idag var Mr. Engström hemma när hon vaknade så hon fick pappamysa innan han stack till jobbet.

Vi gick ut ganska tidigt idag. Eftersom det var uppehåll och solen sken tänkte jag att det är perfekt att gå till Poesiparken så hon får springa av sig lite. Öh.. Vi hann bara gå några meter innan vi höll på att blåsa iväg, jävlar vad det blåser!
Vi struntade i parken och gick till en annan mindre lekplats men Cate var inte så intresserad, hon ville hellre gå till ankorna. Det gjorde vi, hon gick bredvid mig hela tiden och titt som tätt fick jag ta tag i hennes jacka för att hon inte skulle blåsa bort. Några ankor såg vi inte heller, inte en enda var på det vanliga stället :(

När vi kom hem åt vi lite gottis och nu är hon trött, skall försöka hålla henne vaken åtminstone en halvtimme till.
På den här bilden när hon äter tycker jag att hon är sjukt lik mig när jag var i samma ålder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)