15 februari 2018

Inskolning | Dag 3

Kl. 9-12

Idag när vi kom till förskolan så var vi ute, det gillade verkligen Cate! Hon såg till att ha koll på var jag var sen gick hon iväg och lekte och härjade, både själv och med andra. Hon kollade så klart flera gånger att jag var kvar :)

Strax över en timme var vi ute sedan gick dom minsta barnen in. Lekte i alla rum och sedan var det dags för blöjbyte, städning och sång medan maten dukades fram. Alla barn utom Cate var med på sångstunden, hon var och härjade någon annanstans.. Jag frågade en av pedagogerna om jag skulle hämta henne men det tyckte hon inte, det var bara bra att hon utforskade lite. När det var dags för sista sången kom hon tillbaka.

Första måltiden där, spenatsoppa med ägg. Smörgås, ägg och morötter åt hon men soppan smakade hon inte ens.
Efter maten var det dags för vila men vi gick hem, imorgon däremot skall Cate sova där. Hon har somnat direkt vi kommit hem under dessa dagar, hon sover inte så länge så det blir tidigt i säng för henne på kvällarna.

I morse vaknade hon 1½ timme innan klockan skulle ringa. Då ville jag verkligen skjuta mig själv i huvudet, var såå trött. Hon gick upp till Mr. Engström och sade hej, drack mjölk och så läste vi några böcker. Sen släckte jag lampan och lade henne i hennes säng och då bröt helvetet loss. Hon skrek och grät och jag fattade inte varför.. Hon började ropa efter Gojgoj och jag sade att den ligger ju där.. Fick gå upp och leta fram den efter en stund men den var inte i hennes säng, den hade blivit kvar i min säng så hon var helt hysterisk. När hon fick tillbaka den kastade hon den över sig och somnade direkt <3

1 kommentar:

  1. Vad skönt det verkar gå så bra!! 😊 Emma är inte heller ett stort fan av soppor 😛 men frukt är de verkligen generösa med känns det som! Så är aldrig orolig hon ska gå hungrig. Spännande med vilan imorgon! Emma somnade inte förrän vecka 3 tror jag 🙈

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)