26 mars 2018

Upprop och enskilda samtal

Jag har precis kommit hem från skolan, det var upprop och enskilda samtal idag. Man får välja att plugga i sin egen takt, 25-100%. Jag valde 100%, det är lika bra att köra igång hårt. Känner jag att jag inte kommer orka det så är det bara att gå ner i tid.
Jag valde flex, att plugga helt på distans, det känns bäst för mig. Då behöver jag bara åka till skolan när det är dags för prov och jag brukar inte ha problem att jobba självständigt så det kommer gå bra :)

Något jag blev extremt lättad över är att man bara läser en kurs i taget, då blir det mycket lättare att lägga upp studierna hemifrån och slippa läsa parallella kurser och blanda ihop. Sjukt bra!

Jag börjar med Hälsopedagogik i fem veckor och sedan 4 veckors praktik.
På skolans hemsida stod det vilka böcker man behöver så jag hittade två begagnade på en Instagrambloppis. Sade att jag ville köpa dom och har velat betala i två dagar nu men säljaren var osäker på fraktkostaden och skulle kolla upp det idag.. När jag kommer till skolan så får man låna alla böcker! Jag hörde av mig till säljaren och bad om ursäkt och förklarade läget, usch vad skämmigt. Hon blev nog ganska sur för det enda svar jag fick tillbaka var "Aha".

Det hade blivit något strul med utskicken av inloggningsuppgifter till skolans portal, får dom senast imorgon, då kommer jag köra igång på en gång. Jag är taggad nu.

Måste skicka in studieintyget till kommunen också så Cate har rätt att gå heltid på dagis. Inte för vi vill det.. Vi måste kolla hur vi kan lägga hennes schema så hon inte blir hemifrån allt för länge, det är onödigt om det inte behövs.

1 kommentar:

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)