27 september 2018

Ändrad studieplan

För några dagar sedan uppdaterades min studieplan, blev så glad att jag skulle läsa Räddningsmedicin. Dagen efter så hade den kursen försvunnit och istället hade kursen Vård och omsorg vid demenssjukdomar tillkommit. Jag frågade varför och det var tydligen ett önskemål enligt Vård och omsorgscollege att denna kurs skulle vara med, dom har alltså förnyat kurspaketet. Åh vad trist för mig!

Nu skall jag läsa:
Akutsjukvård
Medicin 2
Vård och omsorg vid demenssjukdomar
Palliativ vård

Palliativ vård vill jag verkligen läsa eftersom jag förutom vårdcentral och sjukhus är intresserad av att jobba på ett hospice. Men tänk att jobba med barn i livets slutskede.. Alla är så klart lika mycket värda men det måste ändå vara speciellt jobbigt med barn, det är ju inte naturligt att dö i sjukdom så ung.

1 kommentar:

  1. Ja, det måste vara väldigt jobbigt att jobba med svårt sjuka barn 😢

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas du kommer tillbaka :)